lördag 20 oktober 2012

Vitlök

Tittade en tid sedan på Strömsö och där berättade de att man skall peta ner vitlöken i jorden nu på hösten.

Varför har jag inte tänkt på att odla vitlök?! 
Jag som äääälskar vitlök :)


Skurrade iväg till min favorit trädgårdsbutik och köpte lite vinter vitlök.

Dem petade jag nyligen ner i örtgården,

så lyssna nu Grynbär; putsa inte örtgården våren 2013, för att det gröna som hoppeligen då sticker upp är vitlök.

Som kom ihåg åt mig själv, jag planterade dem längst till vänster, brevid oreganon. Avskilde området med stenar.


Vitlök lär ju vara nyttigt också, den håller ju borta vampyrer och allt möjligt annat :)

3 kommentarer:

  1. Ojoj, hemodlad vitlök är säkert jättegott (och starkt??) helt annat än butikens. Men kommer gärna o provsmakar den nästa vår/sommar. Hälsningar en annan vitlöksälskare

    SvaraRadera
  2. De börjar växa på våren, men man drar upp dem först i september :) Men vi kan äta av butikens vitlök före det!

    SvaraRadera