söndag 4 maj 2014

Kläder kläder

Inför Smulas dop provade jag alla mina klänningar och en klänning passade! EN, av mina tio klänningar. Panik! Urgh Argh! Nu måste en klänning skaffas eftersom den enda klänningen som passade var min studentklänning och den hade en fläck. Och det är inte alls säkert på att fläcken kommer bort.

En klänning åt mig och en åt Smulan måste fixas.
Med mig rekryterade jag min kompis Liza. En vän med stålnerver behövdes och sen måste jag också förstärka mina nerver för att jag lämnade Smulan ensam med Mannen (och mina föräldrar) för flera timmar för första gången.

En klänning åt Smulan var lätt att fixa. Det finns så fina barnkläder, men jag hittade ingen klänning åt mig. Då gick vi och kollade i var evigaste butik som sålde kläder.

Jag hittade dock en underkjol som formar, det blev ju räddningen! När jag klämde mig in i den så blev min mage lite plattare och likaså brösten. Brösten är faktiskt det största (hah haha) problemet för att de är två storlekar större nu efter förlossningen och jag passar inte in i mina kläder.En kompis lugnade ner mig och sade att de blir normala igen när man slutar amma :) Tur så!!
Med underkjolen på mig kom jag in i två av mina klänningar så nu har jag kläder till dopet. Tjohej!

Lyckad shoppingresa var det slutligen och jag fick lite annat smått också fixat.
Som t.ex. cocktailpinnar till festen. Tänkte laga lite smått plock åt barnen.


Bättre att sätta en bild av pinnarna på detta bloggupplägg istället för min underkjol ;)

Önskar er en mysig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar