söndag 25 maj 2014

Veckoslutet

Veckoslutet kom och gick och mycket hann vi med!

Smulan var på sitt första kalas. Det var gudmors dotter som fyllde 2 år.
Smulisen tog det rätt så lugnt med att börja med en kort tupplur, sedan hänga lite i famnen, skrika till lite varefter bli nöjd igen då magen var mätt :)

Födisbarnets syster skulle så gärna ha lekt med Smulan men det fungerade inte än. Det är inte så himla lätt att leka med en 2 månader gammal bebis. Smulan kunde ju inte ens hålla i behållaren för såpbubblevattnet. Kanske det blir mera lek sedan i nästa år.

Idag spenderade vi hela dagen hos svärföräldrarna på deras sommarställe. Det var nästan lika varmt som i går (28 grader) men det fläktar så bra där så Smulan kunde ta en lång tupplur ute i skuggan. Så skönt! Hon har nu sovit två nätter hela 7 timmar i streck så jag hoppas att hon gör det också idag efter så mycket frisk luft.

På sommarstället såg jag någonting jag aldrig förut sett, en slända som kryper ut ur sin puppa.


Det ser jätte konstigt ut! Puppan ser ut som en annan insekt som sländan kryper ut ur.
Puppa till vänster och nykläckt slända till höger. Hon låg en stund och torkade sina vingar före hon flög sin väg.

Annat extra idag var att vi med Mannen badade bastu samtidigt. Det lyckades för att Smulan tog en tupplur i farfars famn och där sov hon tills vi hade badat färdigt. Farfar berättade att de hade planerat lite framtiden och satt och funderade om han skulle köpa röda eller rosa gummistövlar åt henne. 
Jag slängde också av mig vinterpälsen i sjön, det vågade jag göra för att vattnet var säkert 20 grader.

Till valurnan hann jag 10 minuter före de stängde, men det räckte ju bra.

Trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar