fredag 2 maj 2014

Raw food - snacks med energi

Inspirerad av min kompis som gjorde en kaka av batat så bestämde jag mig för att prova laga raw food för första gången. 

Jag följer med bloggen Hovkonditorn och hon har spännande recept som jag har nu testat. Jag har inte tidigare försökt göra sådana snacks för att det innehåller ofta sådana ingredienser som vi inte har färdigt här hemma.

Det blev stänger och bollar fulla med energi.


Den till vänster är gjord enligt detta recept (klick) och bollen till höger är gjord med detta recept (klick).

Jag tycker kanske mera om den till vänster, men den var lite krångligt att få rätt konsistens på. Det blev lite som mysli så det tog en stund att pressa den till rätt form.

Bra att ha i kylskåpet när man behöver lite energi! 
Det känns ganska bra för att ibland drar det väldigt mycket ut på tiden före jag får mat i mig. Det beror helt på hur lillfröken sover. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar