lördag 10 november 2018

Julklappar

Jag har många år haft som mål att ha alla julklappar fixade i november. Så även i år.
Sen kan man njuta av december med pepparkakor, glögg och bara ta det lugnt. Fast i år blir det kanske lite flytt istället för lugna livet.

Nu har jag fixat alla julklappar förutom två stycken och det är ännu en del av november kvar än så det känns bra.


Jag har dessutom paketerat alla julklappar jag köpt :)

För att försöka minimera julklapps-stress så köper jag bara julklappar till mina fem gudbarn, men lämnar kallt bort deras syskon. Sedan vill jag gärna komma ihåg min mamma och pappa och Smulans och Lillebrors gudföräldrar. Till gudföräldrarna brukar det bli ett uppdaterat foto på gudbarnet.
Ja, och så de egna barnen och deras kusin. Det blir totalt 15 julklappar!

Kanske jag borde ha samma strategi som mina föräldrar hade med alla gudbarn att sluta ge födispresenter och julklappar när de är 14-15 år :) Sen blir det ändå så svårt att veta vad de önskar sig. 

På tal om julförberedelser så kommer jag inte att pynta så mycket i år, det skall ändå sedan plockas ner och transporteras. Jag som tänkte att jag är en julmänniska fick nästan hicka när jag gick förbi grannen. De är verkligen julmänniskor! De hade julstjärnor, ljusslingor, tomtar och julgran, nu 10.11.2018 :)
All in tänkte de väl, fint med ljus i mörket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar