tisdag 27 november 2018

Utvecklingssamtal och kolleger

Idag var jag och Lillebror på utvecklingssamtal till Smulans dagis. 
Allt var bra och vi var av samma åsikt med dagispersonalen om hennes styrkor och vad hon kan och vill lära sig. Det var ju toppen!


Hon ville ha flätor till dagis idag. Det blev "Pippi flätor" för att håret stod rakt ut. 

Mycket finns det att lära sig än, men hon är som en tvättsvamp och suger i sig allting och de stöder henne på dagis vad hon än vill veta mera om.

Ikväll skall jag ut med mina kolleger. Vi var ett team för ca 10-6 år sedan och det var ett så fungerade team att vi har träffats några gånger om året efter det. Två av gänget är fortfarande på mitt kontor, två är på annat kontor, en har bytt arbetsplats och två är pensionärer. 
Tiden vill inte riktigt räcka till när vi går igenom allt som har hänt de senaste halvåret!

Igår var vi med mina gamla klasskompisar och deras barn och firade lillajul. Det blev glögg, pepparkakor och dadelkaka. Lillebror hängde bra med i svängarna och det var kul att se dem!

Vi har program alla dagar, förutom på fredag så vi skrattade med Mannen att vi ses i fredag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar