torsdag 29 november 2018

My 2003 - 2018

Idag var den värsta dagen år 2018, dagen då jag måste säga adjö till min älsklingskatt My.
Det kom plötsligt, men jag märkte först i början av veckan att allt inte är okej och idag märkte jag att hon inte mera dricker så jag ringde och bokade veterinär.

Efter blodprov kom det fram att hon har så allvarliga leverproblem att det finns inget att göra. 

Jag tog farväl, snusade in den ljuvliga varma ulliga doften från hennes päls för en sista gång och tackade henne för de fina 15 åren tillsammans. Jag strök hennes päls när hon somnade fridfullt. 

Hon valde att bo med mig 2003. Hon klättrade envist upp i min famn och stirrade stint på mig med sina stora blåa ögon. Jag satt ner henne och tittade på en annan katt och hon kröp upp i famnen. Ja-ha sa jag, du har valt mig!

Efter det var det My och jag, alltid ihop.
Där var jag var, var My.





Alltid älskad <3 Förevigt saknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar