lördag 9 februari 2019

Fest

Idag ordnade vi tuparen för mina släktingar. 
Det finns inget bra ord för tupare på svenska, men kanske man kunde kalla det inflyttningsfest.

Ingen hade hälsat på oss tidigare, förutom mina föräldrar och min ena bror. Han kom tidigare från Sverige och sov i bunkern hos oss. Jag var lite orolig över att det skulle ha varit för kvavt där, men han klarade av det.

Vi blev totalt 15 vuxna, 3 små barn och 2 tonåringar.


Vi passade allihop i "matsalen", dvs utrymmet mellan kök och vardagsrum.
Som tur fick vi vårt nya bord i förra veckan så att vi hade två långa bord till förfogande. Vi lånade stolar av mamma och pappa så att vi skulle ha tillräckligt med sittplatser.

Pappa rökte fisk, mamma rullade köttbullar och vi hade rostbiff, rotsaker och sallad.

Till efterrätt bidrog brorsan med fika.


Svenskarna kan det här :)

Jag bakade runebergstårtor och dadelkaka.

Tusen tack för alla jätte fina presenter och det trevliga sällskapet.
Det är alltid roligt att vara med er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar