torsdag 14 februari 2019

Glad vändag!

Idag har vi firat vändagen både hemma och på dagis.
Smulan hade fest på dagis där alla grupper var samlade, de åt popcorn och drack saft. En väldigt rolig dag tyckte hon. 

Hemma åt vi middag ihop (Mannen kom hem lite tidigare) och åt en efterrätt som Smulan fick välja. Det blev Brunbergs kyssar. 

Annars var det en rätt så vanlig dag. 

Lite extra har jag saknat katten My idag. Hon var ju min vän så kanske jag därför har "sett" henne idag här hemma när jag tänkt på mina vänner. Mårran sträckte på bakbenet när han gick (så brukade My göra) och jag tyckte precis att jag såg henne. Jag vet att hon skulle ha älskat att bo här. Hon skulle ha suttit framför stora fönster och tittat på alla fåglar och harar. 

Imorgon har Smulan hemmadag och det kommer att fortsätta nästa vecka för att vi har sportlovsledigt.  Lite program har vi inbokat, men så har vi lämnat möjlighet i kalendern för att göra spontana grejer också.

Jag vet inte om jag nämnt det tidigare men Lillebror älskar bilar. Alla sorters bilar. Han kan titta hur länge som helst på bilar, traktorer, grävmaskiner mm. 
Hemma leker han med mina bröders och Smulans gamla småbilar.

"Kom, mamma, kom" ropade han och ville ha mig med i leken. Vi skulle köra med bilarna längs med fönstret (passlig höjd).
Jag försökte välja en bil åt mig från hans samling, men alla jag valde tog han tillbaka åt sig.

Till sist hade han alla bilar på sin sida.


Bilarna Lillebror skulle köra med.

Jag frågade då, att vilken bil skall jag köra med? Vi kan ju inte köra ihop om jag inte får en bil.

Efter ett noga övervägande fick jag en grön bil.


Antagligen den han tyckte att var sämst att själv köra med :)

Han är nog så rolig!

Tack för alla fina vändagskort! 
Smulan fick ett av sina bästa vänner där det står "rakastan sinua". Så himla sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar