torsdag 21 februari 2019

Snö, sol, vatten

Sportlovet fortsätter i glada tecken.
Vi fick tumistid med Smulan imorse när mommo och mofa passade Lillebror. Vi styrde mot simhallen och plaskade på i en timme. Jag måste säga att vi tajmade bra! Hela varmbassängen var vår, det började komma folk först när vi började klä på oss för att ta oss hem.

Lillebror vaknade konstigt tidigt idag (kl. 6 steg vi upp) så vi hann njuta av solen som stiger upp.


Jag och Lillebror hade ätit frukost och satt i soffan och väntade på att Smulan skall vakna. 
Det är så himla vackert på morgonen att vi satt och tittade ut istället för på tv :)

Igår bakade vi semlor av batat som inte var i barnens smak. Det funkkade mycket bättre som fyllning till semlor.


Smulan och Lillebror får alltid varsin degklump som de får jobba med. Smulan petade blåbär i sin semla :)

Matbordet har jag inte hunnit visa er! Vårt nya matbord, det första bordet jag någonsin köpt är hos oss nu. Det är ljust som ni ser, men har en del grått i sig. Träet är ask. 
En snickare fixade det och jag hoppas att det håller i åtminstone 50 år :) Försökte välja en modell som är klassisk och ett material man kan slipa, olja och måla vid behov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar