onsdag 27 februari 2019

Vårkänslor och flunssa

Lillebror har drabbats av flunssa för andra gången i år. 
Inte rättvist när man är så liten!
Han snorar och hostar alldeles förskräckligt. Nätterna är hackiga och han är ganska trött.


En vilopaus på högen av överkast och dynor.

Hoppas att flunssan snabbt går om. Februari har med sig båbbor ser det ut som. 
Jag har tagit som vana att läsa gamla blogg uppdateringar jag gjort för inkommande månad. Nu läste jag igenom mars för alla år jag bloggat. Oroväckande nog så har vi varje år haft spysjuka/matförgiftning i mars! Kanske mars 2019 inte har med sig kräksjuka (håller tummarna).

Sedan till vårkänslorna. Vår gård som sluttar mot söder har skakat av sig massor med snö och is. Helt otroligt med tanke på hur mycket snö vi haft i vinter. 
Varma solen gar gjort att snön rinner bort med fart. Några dagar skall det ännu vara plus (6 grader) så kanske vi snart har hela terassen fram ur snön.

Fyra odlingslådor ligger med grönt i sig. 


Det ser ut som om samma planta (ogräs/ört) är planterade i dem.
Vad kan det vara?


Jag tycker att det påminner lite om oregano, men det kan det inte vara för att stjälkarna är inte tillräckligt träiga. 

Kanske jag måste vänta och se före jag river bort det i vår och planterar eget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar