onsdag 14 oktober 2020

Allmänt svammel

 Dagarna rullar på och snart har vi veckoslut igen. 

Jag har märkt att jag fotar ytterst sällan nuförtiden, denna vecka har jag inte tagit en endaste en bild. Jag fotade mycket mera när jag var hemma om dagarna. Eller jag är ju nu också hemma om dagarna, men då jobbar jag och då tänker jag inte på något annat (förutom på lunch 11-tiden) :) 

En bild skall jag dock bifoga till detta inlägg och det är på min Man som håller upp en jätte stor vitlöksklyfta.

Den motsvarar typ 3 vanliga! Jag är nog lite stolt att det kom så bra med vitlök i år. Aldrig tidigare har jag lyckats för att vi har alltid flyttat när de kommit igång med växandet. Då har jag lämnat dem kvar i jorden till följande ägare. 

Lillebror roade oss när Mannen firades i söndags. Han har tolkat sångerna på sitt sätt. "Ha den äran idag" tycker han att skall vara "Ha den äran Ida". Han sjunger den sången alltid åt Ida. Sen sjöng han "skära pappa"...jag tyckte att det var så fint att han sjöng "kära pappa". Men nej, jag säger ju "skära" inte "kära" sa Lillebror bestämt och visade med handen en "såga" rörelse :D Hah ahah...

Mannen köpte en eldriven terrängcykel till födelsedagen och han har kört med den varje dag, förutom igår. Då måste han hålla en paus för att han kan knappt gå mera. Han har cyklat 80-90 km på 5 dagar. Det är ganska mycket för en person som cyklade senast förra året. Jag passade på och tog hans elcykel på en skogstur i skogen nära oss. Det var ju super roligt! Inte hade jag nån aning om att terrängcyklar är så kul, jag har bara haft vanliga cyklar. Nu får vi hoppas på att han har lite mera pauser så att jag kan knycka den lite nu och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar