lördag 24 oktober 2020

Visa tänderna

 Veckan gick i ett huj och mycket blev gjort.

På jobbet har det varit full rulle och nu lär jag mig nytt igen. 

Jag hittade denna magnet på kylskåpet på jobbet.


Jag tycker verkligen väldigt mycket om mitt team, de är super fina :)

Smulans första föreskole föräldramöte ordnades. På distans naturligtvis, pga corona. Jag tyckte att det var jätte skönt med distansmöte. Det har blivit en ny rutin, jag har ju haft sen augusti alla jobbmöten distans så det var ganska skönt att inte behöva ta sig någonstans då föreskolemötet ordnades. Det var bara att logga in några minuter före. 

Jag måste nog säga att jag är så nöjd med Smulans förskola och Lillebrors dagis. Jätte bra och fin personal, roligt program och väldigt lärorikt för barnen. Sen Smulan började sin dagiskarriär 2016 har jag varit så nöjd och vet att barnen är i trygga händer.

Lillebror besökte det nya biblioteket med sitt dagis i veckan. Han hade orkat gå hela vägen och tyckte att det var spännande med första utflykten. Lite skrämselhicka fick jag när jag läste att någon med corona hade varit på bibban, men som tur var det inte samma dag så ingen exponering har skett. 

Smulan hade fotografering och hon var väldigt spänd inför det. Hon brukar inte oroa sig för saker och ting, men detta blev lite nervöst, speciellt som fotografen var försenad. Hon borstade sitt hår fin och hade sett allvarlig ut. Då hade fotografen sagt "visa tänderna". Säger man åt en 6-åring att visa tänderna så förstår de nödvändigtvis inte att det betyder på riktigt "skratta" så Smulan "visade tänderna" :)

Det blev ju jätte fina foton, men lite måste jag skratta när jag tittade på dem. Först en allvarlig Smulan och sen en Smulan som visar sina framtänder :D

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar