söndag 18 oktober 2020

Solig söndag

 Vilken fin solig dag vi har haft idag!

Jag uppskattade denna dag extra mycket efter att Mannens syster skickat en bild från Kuusamo. Där var det redan snö! Huh, ingen snö här ännu tack och lov :)

Inspirerad av det vackra vädret så piffade vi upp terrassen med Smulan. 

Vi uppdaterade de vissna sommarblommorna med lite tåligare plantor.  Pelargonerna mår fortfarande fint så de fick stanna kvar.

Olivträdet fick vi med Mannen i förrådet för övervintring. Det är så stort och tungt att vi måste båda vara med och lyfta för att det skall gå. Det blev inga oliver i år, men kanske det skulle bli i nästa år :)

Jag hälsade på min kompis igår efter en alldeles för lång paus (pga corona pandemin). När vi uppdaterade varandra med det senaste så insåg jag att det är i ganska små ringar man går nuförtiden. Vi är huvudsakligen bara inom familjen, medräknat mor-, och farföräldrar. Vi går väldigt sällan till matbutiken (har beställt mat hem i 3 år redan), träffar knappt några vänner och till jobbet far jag bara fram och tillbaka om det finns något som måste fixas på kontoret. 

Det blir inga kalas, inga besök till shoppingscentrum, restauranger, simhallen, gymmet osv. Nästan allt har blivit borta. Plötsligt har man massor med mera tid. Trots att det finns mera tid så känns det som om den rusar iväg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar