söndag 11 oktober 2020

Kalas

 Idag firade vi Mannen tillsammans med våra föräldrar. 

Han önskade sig sin favorittårta så jag bakade honom en choklad-hallon-sachertårta. Den är alltid god, men snygg blir den aldrig när jag bakar den :)

Efter firandet åkte barnen iväg med mummi och vaari. De stannar där övernatt och firar höstlov med dem imorgon. Tisdag - torsdag är de på dagis/förskola och fredagen har de höstlov med mommo och mofa. Så en lite annorlunda vecka blir det för dem. 

Vi har haft ett ganska skönt veckoslut. Jag städade undan lite möbler från balkongen, besökte vår nya bibban (super fin) Fyyri och så har vi lekt mycket skilt med barnen. I morse byggde Mannen och Lillebror med tågbanan medan jag och Smulan lekte loss med Barbien i över en timme. Sen böt vi och jag for till parken med Lillebror och Smulan åkte iväg med Mannen till butiken. Tumistid med båda två. 

Med kallare väder så fick jag inspiration och stickar ett par sockor. Garnet är Nalle Taika och "syyskukka", höstblomma. Lite murrigare sockor med gult och rosa som piggar upp.

Till kvällsmat tänker jag äta tårta och se på en film, bara för att jag kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar