måndag 21 juni 2021

Hett, hett

Du milde så varmt det har varit och ÄR!

Det är knappt så man klarar av 30 graders väder. Ingen i min familj är så bra på sådana temperaturer så vi styrde nosen mot svärföräldrarnas hyrstuga i Salo. 


Vi åkte i lördags och kom hem idag (måndag). Vi skulle ha kunnat stanna där längre, men Mannen skall på kurs nu i tre dagar så vi måste komma hem. 

Stugan är något av de minsta stugor jag sett med bara ett rum så vi kan inte riktigt vara där när svärföräldrarna är där. Men nu hade vi stugan för oss själva och fyllde varje ledig bit som fanns på golvytan. 

Smulan simmade mest. Hon dök, simmade, åt simma, vila, simma...


Smulan undersöker stranden.

Lillebror är som tur försiktig och höll sig vid strandvattnet. Han har ingen lust att slänga i sig från brygga (tur det för att han kan ju inte simma!). 


Katten Diana var med. Bilresan gick fint och hon undersökte allt som fanns i stugan. Favoritplatsen hittades vid köksfönstret. Här kom en frisk vindfläkt och det var intressant att kolla på insekter och fåglar.

På nätterna sov vi med alla fönster öppna, men så det var svettigt. Jag övervägde att gå och slänga mig i sjön. Imorse fick jag höra att Mannen gjort det. Han var så igenom svettig att han gick och satt sig i sjön för några minuter för att svalka sig.

Några små "händelser" hade vi också på stugan. Lillebror gick och drämde fast dörren med sådan kraft att den gick i lås. Ute stod familjen i baddräkter och inne i stugan var katten, bilnycklar, telefoner och kläder :) Tur att jag har en vigulant man för han klättrade in genom ett fönster (köksfönstret på bilden ovan) och fick upp dörren :D  

Nu skulle det kunna bli sådär 20 grader igen så att jag orkar göra något vettigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar