fredag 18 juni 2021

Lunchpaus vid sjön

 Till sommarlovet har det varit väldigt skönt att inte ha något inplanerat, att istället göra det man känner för stunden.

Idag var det klart att vi skulle äta lunch vid sjön. Jag stekte en hög med spenatplättar och packade iväg allihop.

Smulan kunde knappt äta då hon hade så skyndsamt att simma. Den glädjen när man kan simma och dyka utan hjälpmedel! 


Klart fint vatten att undersöka. Smulan, Lillebror och jag.

Jag har knappt köpt någonting i klädväg åt mig på flera år, men nu slog jag till och köpte en sommarklänning. Jag traskade in i butiken och bad att få en linneklänning som är så luftig som möjligt och med långa ärmar. Den hittades genast och så skön den är! Mitt absolut svalaste klädesplagg.

Mannen tyckte att den är förfärlig och formlös, MEN det tänker jag blankt strunta i. Först blev jag förstås sur av hans kommentar, men nu bryr jag mig inte om det och använder den varje varm dag, hah!

Annat jag gjort idag är att jag har tagit upp striden med ohyra. Detta är ett år med mycket småkryp i buskar och träd. Rönnen, äppelträdet och rosenbuskarna är drabbade. Igår satt barnen uppe i varsitt äppelträd och plockade bort skruttiga blad med kräk. Idag satt jag en timme och putsade rosorna, hoppas det hjälpte :) Stackars rosorna var helt risiga efter vintern och jag klippte kallt ner dem, bra tog de sig trots det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar