måndag 14 juni 2021

Kalas

 Idag fyller min brorson 2 år, hurra! 

Vi skall åka senare ikväll och gratulera honom. 

Det har varit mycket kalas på sistone. Det är ju så ovant då vi levt ganska isolerade sen coronapandemin startade för över ett år sedan. I lördags var vi på födelsedagskalas och vi träffa släkten från mammas sida. Min mosters man fyllde 70 år. Liten bebis hade förvandlats till ett pratande litet barn och gudsonen har skjutit iväg på längden så man fick nackspärr av att se honom i ansiktet :) Efter 70-års kalaset var vi ännu en sväng hos grannen på hennes studentfest. 

Min bror är och hälsar på från Sverige och vi har setts en hel del. Igår var vi och spelade frisbeegolf. Efter ett års paus gick det lite sisådär. En frisbee fick jag leta länge efter tills brorsan hittade den under en granen bredvid banan, en annan fick vi kasta ner med sten från en annan gran (det finns extremt mycket träd på frisbeegolf banorna i vår kommun). Roligt var det och några fina kast hade jag också :)

Det jag glömt att visa er är att min mamma har stickat en tredje Strömsö-tröja som var åt min man. Den blev ursnygg! Han fick själv välja färgerna och mamma fick pussla ihop så att den skulle passa honom (han är formad som bokstaven V). Midjan blev L och ärmarna och axlarna XL.


Grått och svart.

Han är super nöjd och berättade att folk har sagt till honom då han varit ute att han har en väldigt fin tröja :) Mamma har nu stickat åt mig en tröja, åt min brorsfru, min man och nu håller hon på med en åt min pappa. Väldigt snygg den med, i bruna nyanser. 

Någonting annat som är väldigt vackert för tillfället är azalean.

Jag köpte min första azalea i våras och nu blommar den så fint!


Jag hoppas på att djuren lämnar den i fred under vintern så att den kommer att växa och må bra hos oss.

Nu smider jag nya trädgårdsplaner, får se hur det blir. Här planeras det grillplats! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar