onsdag 30 juni 2021

Telefon

 Smulan fick en telefon alldeles nyss.

Jag fick en ny till min födelsedag (i förväg) och Smulan fick min gamla. Tre av hennes goda kompisar har redan telefon så hon började lite vänta på sin redan. 

Hon fick piffa upp telefonen med en knapp och råkade hitta en katt som ser ut som vår Diana.

Första dagarna skickade hon till alla sina kontakter (bara närmaste familjen och några vänner) massvis med textmeddelanden. Nu har de lite lugnat sig och hon rings mycket och bokar lekträff med kompisen som bor här nära. Hon blev plötsligt så självständig! 

Ibland kommer det ett meddelande åt mig "MAMMAJAGELSKARDIG". Härligt att få sådana meddelanden och roligt att hon övar på att skriva, helt själv :)

När jag berättade åt Smulan att jag fick min första telefon när jag var 17 år, dvs jag var 10 år äldre än hon så blev hon genuint alldeles chockad, haha hah! Tiderna ändras.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar