onsdag 23 juni 2021

Pioner

 När vi kom hem från stugan märkte jag genast att alla mina pioner har slagit ut.

De är alldeles härliga, med sina stora fluffiga, doftande blommor. Det blev lite av en överraskning åt mig, för att jag kom inte riktigt ihåg hur pionerna jag planterat ser ut.

Smulan beundrar Bowl of Beauty. I bakgrunden ser ni Kansas.

Angelika Kaufmann har inte lika många lager av fållar som de andra, men jag tycker att hon är bedårande!

Peter Brandt är nyplanterad, men blommade med en blomma trots det. Den mörkaste pionen jag har, men ljuvlig!

Efter olidliga 31 grader utomhus OCH inomhus (igår) var det underbart när ett åskväder svansade förbi oss. En riktig rejäl regnskur med åska och blåst. Temperaturen sänktes med nästan 10 grader så nu vädrar vi för fullt och tar in av den friska luften.

Några pioner fick jag knipsa av då de blev så tilltufsade i stormen.

Nu doftar det också inomhus, mmmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar