fredag 2 juli 2021

Strössel uppdatering - lite av allt

Jag måste börja med att berätta att min mamma har stickat sin femte Strömsö-tröja!

Den var åt Smulan, med färger hon själv valt.

Alldeles super fin!

Nu har jag, Mannen, Smulan, min brors fru och min pappa en Strömsö tröja á la mamma.

Igår var jag med mitt lilla gäng klasskompisar från grundskolan och skålade för att vi alla fyller 40 år i år. Största delen av oss fyller/har fyllt nu på sommaren så det var passande att samlas och fira utomhus med mat och dryck. Vi samlades på café Mellsten i Esbo. Bara en fattades för att hon var på semesterresa, men vi kom överens att vi ses igen i slutet av sommaren och skålar med henne också.

Lillebror har blivit mästare på Afrikas stjärna spelet. Vi spelar enligt riktiga reglerna och han har full koll, och vill dessutom också ta hand om banken. För några veckor sedan blev han fortfarande upprörd då han förlorade, men nu klarar han ganska bra av det.

Vi spelar varje dag :)

Katten Diana brukar ofta vara med. På bilden ser ni dessutom allt möjligt viktigt som man skall ha när man inreder. En sabel av plast, en strumpa, borrmaskinens batteri i laddning och en sport bh på tork på stolen. 


Annat som är nytt är att Lillebror kan tydligen dyka. Han har aldrig gått i simskola eller simmat (ens med hjälpmedel). Han har säkert kollat på Smulan som dyker runt och tog modell. Vips vaps dök han! Som tur är han en försiktigt typ och dök där han bottnar och slängde inte sig från bryggan. Nu dyker han när han känner för det. Frustar och skakar vatten av sig, men är så himla nöjd när han också kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar