tisdag 20 juli 2021

Pyssel

 Igår, när det var lite svalare (ÄNTLIGEN) så kände jag att jag vill fixa allt möjligt.

Jag gick an som en galning med våra två äppelträd. Genom deras grenar har man verkligen inte kunnat kasta en hatt. Jag klippte, sågade, klättrade upp på stege, räcktes inte och klättrade upp i trädet istället. Det resulterade i två enorma säckar med trädklipp och några hål i t-skjortan. Hålen i skjortan klippte jag inte själv, det var trädet som rev dem :) Med bladlöss och myror i håret kände jag mig väldigt nöjd! 

Alliumen har blommat ut sedan länge, men de är väldigt vackra trots att de har torkat.

Det blev en lite annorlunda "dörrkrans".

Fyra allium och en rosett.

Jag hade redan förra året planerat att göra en utomhuskruka av betong och igår fick jag det äntligen gjort.


Kanske den skulle få lite succulenter som hår, eller det trendiga popcorngräset?

Jag hoppas att jag gjorde den tillräckligt hållbar. När han har torkat så tänkte jag smeta på lite surmjölk och mossa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar