fredag 9 juli 2021

Födelsedag

 Jahapp, idag fyller jag 40 år! 

 Mamma, pappa, brorsan och hans sambo kom och gratulerade mig idag. Jag fick bl.a. ett järnspett, väldigt bra att ha och uppskattat. Pappa var glad över att få sin egna tillbaka (jag har lånat den :)). Har man en gård full med stora stenar så är ett järnspett ett måste.

Mannen överraskade mig i onsdags och hade fixat kul program. Barnen var övernatt hos deras farföräldrar, min brorsa och sambo vaktade vårt hus och katten. Vi åkte ut mot havet och tog en paddlingstur med havskajakerna. Det var stekhett med flytväst och benen under presenning så vi tänkte ta i land och bada lite. Tyvärr var det fullt med blågröna alger så vi fick bara paddla tillbaka. Svettiga av paddlingen tog vi in på hotell och badade bastu. Jeps, hel knasigt att bada bastu när det var en het sommardag, men hej, har man bastu på hotellet så måste den ju testas. 

Vi bodde på Lapland Hotels med en otrolig vy över Helsingfors.



Vi stod på balkongen både på kvällen, natten och morgonen och bara beundrade utsikten. Jag har inte tänkt på hur vackra tak det finns i Helsingfors, dem ser man ju aldrig normalt! 

Hotellet hade champange och marmelad åt oss samt ett kort där det gratulerades till 40 års bröllopsdagen. Så jag fick ett gott skratt också på köpet. 40 år gifta, det var då inte illa det! 

På kvällen när vi for och äta på restaurang Alexanderplatz så fick jag den roligaste överraskningen, där väntade våra goda vänner! Mannen hade fixat sällskap, så roligt då jag inte sett dem på hur lång tid som helst. 

Efter middagen fortsatte vi allihop kvällen utomhus med några drinkar. 

Det var så skoj! Imorgon fortsätter det roliga då det kommer lite släktingar på besök för att fira mig och Lillebror, vi slår ihop våra kalas till 40 + 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar