tisdag 6 juli 2021

Värmen fortsätter

 Så varmt det varit och det bara fortsätter. Jag kommer inte ihåg när det regnade senast och jag har måsta vattna lite plantor på kvällarna/morgonen med barnens badvatten. Bl.a. jordgubbarna hade blivit helt skruttiga, hoppas att de tar igen sig. Smultronen har klarat mycket bättre av torkan.

På kvällarna orkar vi göra trädgårdsarbete då solen inte mera gassar. Flera kvällar har vi också varit och badat, det finns många badställen riktigt nära.

Igår tog vi glass efter badet.


Kolla vilken rolig glass! Det är en nyhet, som ser lite ut som strössel. God smak (fanns flera olika att välja mellan) och fräsch. 

Med tanke på nästa år och blommor som har varit bra så måste jag definitivt så nästa år blåklinten "Dark Beauty". Den grodde på alla ställen jag planterade den! 

Jag planterade den i blomlåda, i en lutande rabatt, i skugga och i vår torraste hörna mot berg. Den har grott på alla ställen och blommar. Vilken prima och fin blomma! Kanske jag skulle slå på stort och köpa två fröpåsar av denna nästa år :)

Annat som hänt denna vecka är att jag och min bästa vän har firat att vi är 40 i år med lite bubbel. Kvällen gick super fort och vi kom överens att vi skall fira hela året till slut att vi är 40. Eller jag är ju först på fredag 40, men det är ju helt snart. All orsak att fira!

Idag skall jag åka till grannstaden och skriva på lite kontrakt. Jag fick fick ett nytt jobb hux flux. Egentligen skulle jag börja kolla läget på arbetsmarknaden i höst, men jag kollade på skoj hurdant utbud det finns. Hittade ett som verkade trevligt och satt iväg en ansökan. Jag blev kallad på intervju och efter att de intervjuat alla så ringde de mig före midsommar och sa att jobbet är mitt. Så det fixades och jag får börja 1.9 som jag önskade :) Pappa sa att "måste du alltid ta det första bästa" :) Hih, det är väl det lättaste alternativet, så behöver man inte stressa. Dessutom är många utan jobb nu i corona-tider så det är ju toppen att jag fick ett genast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar