tisdag 27 juli 2021

Lillebror 4 år

 Idag är det Lillebrors födelsedag.

4 år!

Vi började dagen med att sjunga åt Lillebror och åt gröt med jordgubbar.

Han älskar att spela så det blev spel till födelsedagspresent av oss.

Det blir ofta lite tjafs om Smulans vattenfärger när de målar så det var på tiden att han fick en egen set med vattenfärger.

Jag och Mannen har spelat med Lillebror hela dagen och lekt med bilar. Smulan har hängt med vänner i flera timmar, man har knappt sett skymten av henne idag. Barnen dök upp till lunch och efterrätt, annars pysslade de på för sig själv.

Vi skulle ha haft en vänner på besök idag, men de kände sig lite krassliga och vågade inte komma. Mannen hade gjort 8 pizzabotten färdigt i kylskåpet flera dagar i förväg (surdeg) så vi fick locka andra vänner hit i stället. Det kom en granne och två paddlingskompisar. Trots det så blev det två pizzor över, men det blir en bra lunch imorgon. Det blev gott som vanligt och pizza är lillebrors favoritmat, speciellt hans pappas pizza.


Mummi och vaari (farföräldrarna) kom över och hjälpte till med att äta tårtan. 

Sen spelade vi igen med Lillebror och Smulan cyklade över till en kompis för att leka lite till.

Alltid på barnens födelsedag så tänker jag på förlossningen. Det kommer säkert att minska med åren, men fortfarande är de minnen väldigt starka. Och tack vare Lillebror fick jag också en bra förlossning och en fin barnmorska som jag minns med värme. Efter den första förlossningen  undrade jag hur i friden någon kan ens tänka sig att föda en gång till, den måste vara galen :) 

Jag skulle dock göra det om hur många gånger som helst för Smulan och Lillebror, utan att blinka. De är de finaste jag har.

Grattis min lilla rara kära skatt på födelsedagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar