onsdag 24 augusti 2022

Måla, bara lite...

 Det kliar i mina fingrar och jag skulle så vilja måla allt möjligt på stugan. 

Mannen är bestämd och tycker att jag måste vänta med det, det kan bli en dålig ställning för ryggen om jag slänger runt med penseln. Men något smått får jag måla tyckte han.

Jag hade ett perfekt projekt för idag! Ett litet sött bord som kan helt bra vara lika gammal som stugan.


Bordet är lite slitet och gängorna sitter löst på locket. Ett barn (av tidigare generationer) har passat på och färglagt innehållet med kritor :) . 

Det räcker med att pensla lite ny färg och byta ut skruvar och metalldelar till locket.

Slutresultatet blev lite mörkare än originalet. Ser nästan svart ut på bilden, men det blev mörkbrunt.

Det går lätt att öppna locket och gömma viktiga saker där under..som plåster, pennor, snäckor osv. 

Jag tror att de har haft denna som telefonbord tidigare (det stod en grön telefon på bordet). Kanske vi skulle fortsätta med det och gömma våra mobiler under locket när vi anländer till stugan :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar