fredag 26 augusti 2022

Skördetider

Barnens kusiner är på besök i några dagar hos mina föräldrar.

Jag hämtade tillsammans med den äldsta kusinen Smulan från skolan idag. Vilken glädje det var att ses, de skuttade mot varandra i skratt. Sen hoppade och studsade hela vägen hem sida vid sida. 

Med Lillebror var vi igår på 5-års rådgivning. Allt väl och han klarade alla tester galant. Fast jag var nog överraskad över hans super bra hörsel...jag har undrat flera gånger om han hör ordentligt när jag pratar med honom (kommenderar). Det är tydligen frågan om selektiv hörsel :)


Han missade mellanmålet på dagiset så vi passade på och åt mellanmål i parken i stället.

Han har så trevlig "rådgivningstant" att det är nästan som att hälsa på hos en vän. Vi har boxats tillsammans så vi har sett varandra också utanför rådgivningen.

Denna vecka har vi skördat mänger med tomater och gurka.

Man rafsar lätt ihop grönsaker och frukt från trädgården till mellanmål och kvällsmat.

Jag har odlat frilandsgurka för första gången. Den är väldigt god, men man måste skala den för att skalet är så hårt och stickigt. 

Morötterna har inte vuxit så bra i år, det börjar nog vara dags att byta odlingsplats åt dem. Ärter, tomater och gurka har vi mängder av. Min absolut favorittomat är Sungold...den är som godis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar