fredag 12 augusti 2022

Sjukledighet

 Det går inte alltid som man tänkt sig får man märka nu och då.

För en vecka sedan fick jag ont i benet och mot slutet av veckan blev det bara värre. Jag bokade tid till fysioterapeut (tänkte att jag skulle få lite jumppadirektiv), men hon skickade mig genast till ortoped.

Jag hade tydligen också tappat känseln i benet och kunde inte gå på tå eller hälen. Ortopeden skickade mig genast till magnetröntgen och igår fick jag resultatet att jag har "välilevyn pullistuma". Med lite googlande så verkar det heta diskbråck på svenska. En rätt så allvarlig sådan dessutom.

Det blev sjukledigt ögonaböj och direktiv att inte sitta stilla, nu måste jag röra på mig. Om en vecka kollar vi åt vilket håll det går.

I detta skede fick jag inte ens jumppadirektiv, jag får bara gå/simma.

Mannen och Lillebror är nu i Rovaniemi, men vi klarar oss bra på tumis med Smulan.

Jag fick dock stränga order att inte göra något, inte ens dammsuga (det skulle verkligen behövas).

Jaaa...vad skall man då hitta på...

Jo, man kan stå och torka av bladen på blommorna.


Så skinande rena blad har växten inte haft på ett år säkert :)

Sen får jag väl torka av resten av huset om jag inte hittar på något annat.

Från att ha haft en vansinnigt intensiv julimånad på jobbet så blev det tvärstopp. Jag undrar om det inte har bidragit till ryggfelet att jag jobbat så intensivt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar