onsdag 17 augusti 2022

Stugägare!

 Igår slog vi till och köpte en sommarstuga åt oss. Nu blev vi stugägare för första gången.

En sommarstuga har jag inte drömt om eftersom jag alltid kan åka till mina föräldrars stuga. Mannen, han har drömt om en egen stuga i några år och inte riktigt fått mig intresserad, trots att han visat mig olika alternativ. Jag vill inte ha ett till hus att ta hand om, inte en gård heller. 

Tills den perfekta stuga dök upp och han lurade mig med på visning. Vi slog till genast!

En liten gammal, sned stuga från 1950-talet.

Jag tror att vi hade lite tur när vi går emot trenden. Det har skrivits mycket om att människor söker ett andra hem med alla bekvämligheter. Det skall finnas utrymme, vattenrör och helt enkelt vara modernare.

Det finns ingen gård heller att ta hand, här växer det bara blåbär, träd och ormbunkar. Bara en liten gräsmatteplätt framför stugan.

Den äldre damen som sålde åt oss stugan lämnade kvar möbler och båt åt oss. Det var lämpligt då vi inga överlopps möbler har.


Sjön var det viktigaste för oss. En ren sjö, utan alger. Ett ställe vi kan åka till och bada precis när vi vill.

På visningen åt Lillebror så mycket blåbär att jag nästan lite skämdes, han var blåkladdig från topp till tå. Lillebror och jag är båda helt bär-tokiga.

Stugan inuti är ingen skönhet, men charmig tycker jag!

Nästa år tänker jag ta itu med stugan. Här skall det penslas och sättas upp träpanel!


Smulan och Lillebror ringde till 80-talet.


Det lilla sovrummet byggdes på 70-talet.

Allt i detta rum gillar jag. Skall tvätta gardinerna och pensla taket och väggarna vita. 

Till stugan har vi då verkligen ingen lång väg, bara 6,2 km! Vi kan cykla dit! Jag känner bara en som har sin stuga närmare och det är min moster som har sin stuga på samma gård som huset. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar