söndag 18 december 2022

Julgran

 Fjärde advent och julafton närmar sig.

Vi har varit väldigt mycket ute med barnen och åkt ner för olika pulkabackar. 

Idag var jag på långpromenad med min vän och råkade märka att de säljer fina granar och hela summa gick till lokala innebandylaget. Ursprungliga tanken var att hugga en gran från stugtomten, men det är så mycket snö att vi tänkte att det är helt hopplöst att få en hem därifrån. Granen fick stanna kvar på tomten och växa sig större.

Barnen dekorerade granen bums. Jag tror att de hängde upp precis allt pynt vi hade i lådorna!

Vi bakade jultårtor för att få lite god efterrätt till soppan.

Barnen fick designa tårtorna.

Denna gång testade vi äpple och kanelmarmelad. Det var riktigt gott, fastän jag tror nästan att jag föredrar plommonmarmelad.

Nästa vecka har vi mycket på gångs. Mest ser jag framemot Smulans julfest, tänk att jag äntligen får vara med på skolans julfest! Jag har missat både julfest och vårfest pga pandemin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar