lördag 3 december 2022

Julfest

 December har anlänt och barnen har fått börja öppna sina kalenderluckor.

Det är en viktig händelse på morgonen och så skall det vara. Idag, bara jag orkar så skall jag ta fram lite till julsaker. Förra veckoslutet hängde jag upp julstjärnorna i fönstret, men jag känner att vi kunde ta lite till pynt fram.

Igår hade vi jobbets julfest. Det var väldigt skojigt och det hann bli ganska sent före jag kom hem.

Det skulle vara festklädsel och man fick klä sig enligt 1920-tals tema om man ville. Många hade verkligen satsat och piffat upp sig enligt tema. Jag fick förbud av fysioterapeuten att använda klackskor så jag tog det nästa bästa alternativet och körde med glitter sneakers.

Kaninöron har de också, förstås!

Lite mot etikett, men med all rätt tänkte jag. Så skönt om fötterna har jag aldrig tidigare haft på en julfest!

Vi var flera hundra på julfesten och trots att vi var så många så serverades mat och dryck effektivt. Jag hann bekanta mig med nya människor och hittade rätt så många bland mängden som jag kände. Jag som normalt lägger mig i god tid, kände mig inte alls trött....förrän nu nästa dag. Men så brukar det väl vara :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar