tisdag 13 december 2022

Snö!

 Du milde sådan mängd snö vi har! 

Jag har gått och blivit förkyld igen (efter att ha varit några veckor frisk). Denna förkylning visade sig vara corona till min stora överraskning. Vi testade resten av familjen i samma veva och alla andra är som tur i skick. Perfekt med möjligheten att jobba distans så kan jag fortsätta som normalt och dessutom inte behöva oroa mig över att kollektivtrafiken skulle ha störningar pga snömängden.

Igår var det stormvarning så vi hölls alla inomhus.


 Bäst att då ta modell av katten. Slänga sig på ett mjukt underlag framför brasan. 

Jag slängde mig faktiskt en stund bredvid katten. Mannen har haft ensam ansvaret att skotta snön i några dagar.

Snart är vår utomhusbelysning under snödrivorna!

Träden hänger tunga av snön och en stor gren från vår tall har kommit ner brakande. Den är så stor att vi får såga den i bitar för att flytta på den. 

Idag är det prick en månad sedan vi var senast till stugan, undrar hur det ser ut där nu?



13.11.2022 var det plitt platt och väldigt vackert. Då fick vi också såga träd, björken vid stranden hade kommit ner. Den var murken så det var då ingen överraskning. Men synd för fåglarna som brukade bo i ihåligheterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar