torsdag 22 december 2022

Två dagar kvar

 Om två dagar har vi julafton, så tiden går fort!

Synd att julafton infaller på en lördag. Jag som inte har införtjänad semester, får bara en extra dag ledigt denna jul.

Men jul har vi i vårt hus trots att jag jobbat lite extra mycket denna vecka.

Barnen pysslar och sjunger, granen doftar, Mannen bakar och jag har pyntat.

Igår pyntade jag lite katten.

Hon fick en liten fluga runt halsen (jag tror att det är min brors gamla fluga).

Inga katter blev kränkta av denna händelse. Jag berömde Diana massor och oj så stolt hon blev. Hon tänkte nog också att hon är väldigt fin i fluga och gick runt med rak nöjd svans.

Barnen spänner sig inför julafton. Nu är det ju så tokigt att vår julgubbe är i USA och Lillebror undrar vem som fixar klapparna. Vi kom överens att Lillebror kan vara julgubbe, men han var tveksam, det är ett ganska stort ansvar och tänk om han själv då blir utan klappar! 

Och vem i friden skall skaffa julklapparna! Han måste en sväng till Prisma (där finns det bra med leksaker) tyckte han. Jag lugnade ner honom och berättade att nu kommer det säkert att dyka upp lite julklappar och han behöver inte fixa dem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar