torsdag 13 december 2012

Lucia

Luciadagen.

Tyvärr råkade jag inte se en endaste en lucia. Skulle jag ha orkat vänta 15 minuter vid kyrkan på hemvägen så skulle jag säkert ha sett en skymt av ett stycke lucia. Men eftersom jag stod och väntade på bussen i 20 minuter så kändes det inte så lockande att stå ut 15 minuter till utomhus i snön.

Har varit lucia lite nu och då när jag gick i skolan. Tror nog att det berodde på att jag hade långt ljust hår. Låter som en kråka när jag sjunger så det kunde inte ha varit på grund av det :)

Efter att ha skottat snö igen (och undrat om det var onödigt att ladda gymkortet) plockade jag fram mina keramiska julfigurer.


Ängeln som mamma köpte åt mig.



Samt fåret och grisen som är tillverkade av Solveig Rantschukoff-Frimodig.


Dom är nog så jätte fina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar