tisdag 25 december 2012

Mammas julmat

Idag har vi ätit av julmaten igen hos mina föräldrar. Undantaget till igår var att min bror StorTarzan och hans sambo deltog också. Igår var de hos sambons föräldrar så vi lekte julafton på nytt idag.

Ganska kul med två julaftnar!

Dessutom älskar jag mammas julmat så jag skulle kunna äta det flera dagar i rad. Till förrätt har vi flera olika sorter. Bl.a. Senatorns lax, köttbullar, akvavitsill, pepparrulle, gravad lax och sik, rosolli, skinka, potatis, limpa och currysill.


Små tomtar ligger inbäddade i currysill.


Fyllesvinet.

Vi kommer varje år överens om att inte ge så mycket julklappar åt varandra. Men vi fick nog ganska mycket ändå. Alla klappar jag fick är nog jätte fina och väldigt uppskattade :)

Jag fick flera efterrättsböcker och dekorations verktyg...det kliar i fingrarna så mycket att jag måste nog ta dem i test redan imorgon!

Hoppas att ni alla har haft det underbart och inte behövt köra i snöyran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar