lördag 18 maj 2013

Det doftar i vårt hem

Det doftar pion hemma hos oss. 

Underbar vacker, doftande pion!



Våra kompisar var igår på besök och jag fick som gåva dessa blommor. Har doftat på dem hela morgonen, man blir så glad :)

Nu väntar jag på att mina egna pioner på gården skulle sticka upp. Det är ändå bra att inte allt blommar på en gång för att då skulle man inte hinna njuta av växterna på samma sätt. Nu njuter man av växterna som blommar och väntar med spänning på de följande.

Till min stora glädje blommar tulpanerna för tillfället.



Röda och gula samt en blandning av dessa två. Den var så tung att jag knipsade av den och tog in den som dekoration.


Våra kompisar som var här igår kunde känna doft av kardemumma i  röd-gula tulpanen. Mmmm...det är en underbar krydda :)

Ikväll kommer Eurovisionen från tv, skulle jag måntro orka vaka till kl.01.15? Är ingen stor fan av Eurovisionen, men det kan ju vara underhållande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar