tisdag 28 maj 2013

Flocknäva

Jag planterade flocknäva i trädgården några år sedan och nu har de vuxit och tagit lite för mycket plats.
Ingen annan planta trivs med deras frammarsch. 

Vi hade växtutbyte med mamma min i söndags. Jag fick rosenstav och primulor. I utbyte fick min mamma flocknäva. Hon sa att jag kan ge henne så många jag bara vill. Jag skulle ha velat ge henne mera plantor, men det rymdes inte mera i bilen!

Hon hickade nog lite till när hon fick dem, hon hade väl inte räknat med så många!

Men i trädgården ser man knappt att jag har tagit bort säkert 8 st plantor!


Stackars ena dvärgbergtallen har fått sig en törn av plantan. Hoppas att den repar sig och börjar sträcka sina barriga grenar åt alla håll igen. 

Ett stycke mossflox flyttade jag till tomma platsen, men jag skulle vilja ha någonting till...

Om någon vill ha av flocknävan så hör av er :) Den kommer snart att börja blomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar