måndag 20 maj 2013

Klättring utomhus

Vi var igår och klättrade utomhus, vid ring trean. Stället heter Rollarit och vi var där med mannen, hans syster, systerns sambo och deras granne.

Vädret var fint och jag fick prova utomhusklättring igen :)

Första väggen klättrade jag smidigt upp, men den andra...jösses vad jag fick kämpa!
Jag hade lust att gallskrika av frustration när det inte blev till något. Jag "halkade" hela tiden och blev hängande i repet. Mannens syster klättrade rutten före mig och jag har aldrig hört henne svära så mycket på en gång ;)

Av allt skrikande och svärande så kom jag att tänkta på en av de bästa klättrarna, Adam Ondra.
Han vrålar alltid till när han faller!

Om ni vill så kan ni kolla på en video han gjort här:


Han klättrar en rutt som är 9 b +. Det är nästan en mission impossible! 
Mitt personliga bästa är 5 b. 

Han är nog fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar