söndag 5 maj 2013

Vad blommar i början av maj?

Gick en sväng runt i trädgården och inspekterade växterna. 

Något smått hittade jag i där.

Bland annat vita krokusar.


Jag tror att jag skall peta ner i jorden i höst lite lila krokusar så blir det färggrannare.

Påskliljorna har hittat fram. Jag har satt ner lökar i jorden  på blommor jag fått till gåva och jag kom inte alls ihåg att jag hade både av stora och små påskliljor. De små är nog jätte söta!


Tyvärr har inte potatisnarcissen (heter den så?) stuckit upp än. Jag hade den inne förra året och den doftade fantastiskt gott! 

Och Lisa, gissa vad som har börjat växa bra?

Jo, vitlöken!


I höst får man kanske skörda egen vitlök om allt går bra :)

3 kommentarer:

  1. Visst kommer du att få fantastiskt solmättad vitlök i höst, så fint som de är på gång :) Potatisnarsissen KAN dyka upp senare än andra lökar, men tyvärr är de inte riktigt lika tuffa som övriga narsisser...håller tummarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för infon :) Jag tror att jag inte än ger upp hoppet gällande potatisnarcissen...någonting grönt håller på att sticka upp bredvid påskliljorna. Hoppas att det inte är ogräs ;)

      Radera
  2. Vitlökarna blir säkert perfekta och goda.

    SvaraRadera