söndag 12 maj 2013

Morsdag

Morsdag firas i hela Finland idag. Och jag har såklart varit och hälsat på min mamma!
Jag hittade henne i trädgården bland mylla och växter, där trivs hon bra denna tid av året :) Jag tror nog att jag har ärvt mitt trädgårdsintresse av mina föräldrar.

Pappa hade ordnat en fin meny med bröd och rom, tomatsoppa och fisk. Jag fick göra efterrätten.


På kakan och i kakan satt jag jordgubbar (tyvärr finns det bara spanska än så länge). På kakan måste man ju sätta lite mera choklad. Glasyren blev lite ojämnt, jag borde nästan ha skurit kanterna jämna så skulle det säkert ha underlätta proceduren.


Den blev helt okej, hade lite hoppats på att den skulle ha varit ännu godare :)

Fick av mamma två stycken "Leivotaan" tidningar med massor inspiration. Får se om jag hittar några goda recept där.

Glad morsdag mamma och alla andra mammor som råkar titta in på min blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar