lördag 29 juni 2013

Italiensk kväll hos vänner

Träffade igår vänner som jag inte sett på säkert ett år.

Jag tyckte att vi inte har haft så lång paus, men de ha hunnit få ett barn sedan vi träffade senast så det måste vara ett år sedan! Hur går tiden så snabbt? Kom överens om att träffas redan om två veckor på nytt så det blir en lite kortare paus.

Vi åkte och hälsade på dem direkt efter jobbet igår. 

Träffade deras lilla nyfödda son och njöt av det varma sommarvädret på balkongen.

Vi fick njuta av super god mat och trevligt sällskap :)


Det blev italienskt tema med italiensk mat och italienska vin.

När vi satt och åt så började jag fundera på boende. 
Jag tycker så vansinnigt mycket om vårt lilla hem med en passligt stor gård. Jag har faktiskt sett flera gånger mardrömmar om att vi skulle få ett mycket större och finare hem men jag kan bara inte flytta från det nuvarande hemmet. Mamma berättade att hon har haft lite samma sorts drömmar. 

Kanske det är trädgården som gör det, man har satt så mycket energi på att göra den trivsam? Jag skulle inte mera vilja vara utan en trädgård.

Höghusboende är definitivt inget för mig. Har provat på det i två år och det räckte riktigt bra. Men skulle jag måsta bo i höghus så skulle jag säkert välja en lägenhet mitt centrum, precis en sådan som våra vänner har (vars balkong syns på bilden). 

En underbar tanke skulle vara att bo i Italien från oktober till april och sedan komma tillbaka hem till Finland och njuta av våren och sommaren :) I min italienska trädgård skulle det växa olivträd, citrus, lavendel och rosmarin i mängder.

Man vet aldrig, kanske man som pensionär kunde göra så :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar