söndag 23 juni 2013

Midsommar

Midsommarfirandet är nästan över för i år. Lite till skall vi fortsätta idag när min kompis och hennes barn kommer hit och hälsa på.

Vi var på sommarholmen från fredag till söndag. 
Föräldrarna och våra kompisar Dee och Eee var också med :)


Soligt var det för det mesta. 
Det blåste dock så hårt att vi inte orkade paddla ut till holmarna på picknick som vi först planerat.


Vi åt utomhus och njöt av vädret


Jag bakade en citronpaj till efterrätt. Den var riktigt okej, den hade en "fransk-smak".

Senare på kvällen grävde vi fram mask ur den torra marken och styrde nosarna mot bron i hopp om att få lite fisk till kvällsmat.


Jag tror att maskarna var lite ynkliga för att vi fick bara 3 små abborrar. 
Eftersom jag var den enda som inte fick fisk så fick jag äran att slänga fiskarna tillbaka i havet :)

Det blev ganska sent på fredag och på lördag morgon...eller tja förmiddag så mådde endel bättre än andra. Men med lite mimosa blev humöret piggare.

Föräldrarna och våra kompisar åkte hem på lördag så vi var på tumis med Mannen kvar på holmen. Vi tog det lugnt och åt matrester. Vi sov säkert 9 timmar i ett streck, nu är man jätte utvilad.
Fast imorgon när man skall på jobb igen så känns det kanske inte så ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar