söndag 2 juni 2013

Kakparty

Jag fick av mamma "leivontaan" tidningar och blev så inspirerad att jag bestämde mig för att bjuda in gamla klasskompisar och baka så mycket kakor jag bara orkar.

Ursäkta kära vänner om det blev för mycket sött :)

Jag blev lite crazy och bakade kalasbollar (eller knasbollar som min bror kallar dem), amerikanska m&m cookies, apelsin-choklad cupcakes, hallongrottor och lime-vitchoklad-mynta-macarons. 


En pytteliten del av det jag bakat.

Dessutom hämtade väninnan Paula en jätte god rödvinbärspaj.

Har inte sett en del av mina vänner på länge så det var ju kul att se dem.

Jag har också idag ändrat möblernas plats. Måste göra det så att vi skulle alla 8 vuxna rymmas bekvämt runt bordet. Man ryms nog 8 person normalt i köket runt bordet, men nu var här med lite småbarn så mammorna hade lättare att se dem då barnen kunde ligga på golvet nära bordet.


Flyttade köksbordet och stolarna till vardagsrummet och soffan, soffbordet och mattan till "matsalen".
Känns så luftigt så jag tror att jag låter möblerna stå såhär en tid.

Soliga hälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar