fredag 27 december 2013

Vårt "nya" kök!

Nu när vi har flyttat in och fått nästan alla flyttlådor tömda så börjar hemmet kännas som eget.
Vi har flyttat runt på möbler, fyllt skåp, ordnat och funderat.

Lite känns det ännu som om man skulle lida av Alzheimers då man inte vet vart man satt sina saker. Vi bodde 8 år i förra hemmet och då hade alla saker sin plats. Här i nya hemmet får jag springa runt och söka bl.a. mobiltelefonen, nycklar osv. Men månne inte man snart får lite nya rutiner. 

Ett ställe där man får rota i alla lådor när man lagar mat eller bakar är köket.

Nu har vi ett mycket större kök, massvis med lådor och mera bordsyta.

Duktiga som vi är så har vi lyckats fylla alla bordsytor redan!


Åtminstone hittar man alla saker då när de står framme :)

Huset är från 1990 men jag tycker ändå att köket känns fräscht!Tapetremsan som är klistrad upp vid taket runt hela köket är jag inte helt van vid än, men man kan ju alltid plocka bort den om det börjar störa.


Vi har tidigare haft en induktionsspis och har man haft en sådan så vill man inte ha någon annan spis. Lite lessna blev vi när vi märkte att vår nya spis är en vanlig keramisk spis! Försäljarna sade att det var induktion, men antagligen visste de inte vad det betyder. 


Som näst på "to-do-listan" är att hänga upp belysningsarmaturen och sy gardiner. Undrar just hurdana gardiner jag skall fixa till köket? Lite klurigt med terrassdörren bredvid fönstret...

Det är himla kul att planera inredning. Undrar just hur jag skall hinna jobba i januari när jag har så mycket att fundera på här hemma ;)

3 kommentarer:

  1. Ser fint ut i ert nya kök. Ni börjar få mera motion nu när ni fixar i köket när har mera utrymme och får kanske söka era saker en tid framöver. Väntar ivriga på att få komma och se hela bostaden och er :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skall sätta en inbjudan åt er :)

      Radera
  2. Är det inte roligt med släktingar som bjuder in sej till er ;)

    SvaraRadera