torsdag 27 februari 2014

Funderingar denna vecka

Jag njuter verkligen av morgnarna nu under min mammaledighet :)
Jag stiger upp samtidigt som Mannen, äter frukost och sen går jag och lägger mig igen.

Rätt så lyxigt måste jag säga.

Det tyckte också min kontaktperson på mödrarådgivningen. Hon sa att detta kommer jag att bara vara en gång med om. Om man skaffar sedan barn nummer två så har man inte samma möjlighet att koppla av.

Bebisen växer så det knakar och sparkar aktivt i mina revben. Hon börjar ha det lite trångt nu. Ingen undra på för att de på rådgivningen menade när de kände på min mage att hon är nu redan mellan 3,2 kg och 3,5 kg! YEIKS! Jag är först i vecka 37 + 6. Hur stor kommer hon ännu att bli?

Efter rådgivningen gick jag en promenad i det vackra vädret. Fick lite påsk-känslor och hade lust att så påskgräs och köpa blommor.


Tur nog så hade jag lite blommor färdigt hemma som jag fått av min kompis.

Vi har en ganska liten gård och nu har mitt intresse för gården också vaknat. Jag tänkte att jag måste låta den vara i ett år så att jag ser vad som växer där före jag börjar gräva bort och plantera till. Men lite svårt känns det. Fast å andra sidan är det kanske inte så vettigt att i detta skede springa runt med spade i handen och gräva upp gräsmattan när man rund som en gymboll. 

Igår hade vi kompisar på besök :) Det är alltid lika kul! Och idag skall jag också hälsa på min klasskompis :) Skojigt när man nu har tid att vaka sent och träffa vänner mitt på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar