lördag 22 februari 2014

Veckoslutet so far so good :)

Jag har haft ett himla trevligt veckoslut, och det roliga är ju att det fortsätter än :)

Eller tjaaa...eftersom jag är mammaledig så har jag ju "lördag" tills bebisen föds. 

I fredags var vi med familjen och äta på restaurang Bellevue. Jag tycker att det är så roligt när vi alla är samlade och äter tillsammans i många timmar. Vi hade ett kabinett så vi fick skratta och tala helt i lugn och ro.

Idag hade jag mina tjejkompisar på besök. Som tur var Mannen också hemma så fixade han lite god mat till vår träff (han lagar så mycket godare mat än jag). 

Jag fick fick presenter av dem...


fastän de hade ju skaffat åt mig redan ett presentkort från babyshowern jag missade! Dagens träff ordnades alltså istället för babyshowern som de hade åt mig då när jag låg hemma i feber. Tanken var först att vi skulle fara ut och äta men jag lockade dem hit istället så att de får se mitt nya hem.

På kvällen åkte vi till grannkommunen och hälsade på Mannens föräldrar som kommit hem från Mexiko. Deras resa var lyckad och de ha mycket att berätta.

De gav åt oss en matta som de köpte från Mexiko.


Mattan heter "Livets träd". Mårran tycker att den är jätte skön.
På tal om Mårran så måste han nu äta bl.a. mjölksyretabletter osv. för att få den oroliga magen i skick. Men tabletterna är jätte svåra att ge åt honom och han vet att vi försöker lura honom om vi gömmer den i skinka osv. Idag försökte vi blanda in tabletten i smör men det hjälpte inte heller.

Imorgon får vi prova med något nytt.

Trevligt veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Tack för senaste! Hoppas Mårran har börja äta sin medicin o mår bättre. Ifall inte, så har ni testat med gelatinkapslar? Man skall sätta medicinpillret i kapseln o sen kan man smaksätta den där kapseln. Hörde en gång när veterinären rekommendera dem till en kattägare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var skoj att ses i lördags :) Vi har inte testat gelatinkapslar, låter som en prima produkt! Vi var dock till veterinären igen i söndags (jouren) och fick nya mediciner som funkkar lite bättre att ge. Skall uppdatera bloggen.

      Radera