onsdag 19 februari 2014

Packa packa Grynbärs kappsäck

Jag satt åt mig som datum att packa sjukhusväskan 14.2 för att då är det prick en månad till den beräknade dagen. Dagen kom och gick och ingen väska är packad.

Idag skulle jag fara och hälsa på min kompis, men jag blev i början av veckan så förfärligt förkyld att jag vill inte smitta ner henne och hennes familj så jag stannar hemma i stället. 

Ett ypperligt tillfälle att packa väskan till BB. Men det är så motbjudande!
Vem vill nu spendera åtminstone tre dagar på sjukhus och fundera på vad allt man skall ha med sig dit!

Med långa tänder har jag idag packat kläder åt mig, Mannen och Smulan.
Lite choklad och nötter, musik, tandborste, tandkräm och hårborste.

Har jag glömt något så får Mannen sedan åka hem efter sakerna :)

Förutom att jag och Mannen har flunssa (halva personalen på hans kontor är sjuka) så har katten Mårran haft diarré i över en vecka.


Mårran leker vid lavoaren med vattnet.

Jag ringde just till veterinären och hon tyckte att vi kunde komma och visa upp honom imorgon så ser vi hur det kunde åtgärdas. 

Som tur är katten pigg, glad och äter med god aptit så jag har inte blivit orolig för honom än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar