torsdag 17 juli 2014

Första strandbesöket

Brorsan J med sin sambo B kom på lunchbesök idag och efter deras besök så tog Smulan en tupplur.
Medan hon sov så bestämde vi oss för att fara för första gången till stranden (inte på tumis..vi väntade nog att hon skulle vakna och komma med ;) )!

Efter att vi köpte sommarstugan så har jag egentligen inte varit så mycket mera på allmänna stränder så det blev lite spännande för mig också :)

När Smulisen vaknade så tog vi handdukarna och åkte iväg till stranden.


Vi turades om med Mannen, först var han och simma och sedan var det min tur.
Flera gånger har jag märkt att nu när vi har en bebis så kommer folk mycket oftare och talar med oss. När jag var ensam med Smulis så kom en äldre dam och tala med oss. Hon berättade att hon också har haft ett barn, men barnet dog i leukemi som femåring. Det är nog säkert någonting av det värsta som kan hända, att ens barn dör före en själv :( 

När det var min tur att simma och Mannen blev kvar och kollade på bebisen så kom det en kvinna och en man och talade med honom. Mannen är inte lika van som jag med all uppmärksamhet man ibland får när man tassar runt med en bebis :)

Hur gick strandbesöket då? Jo, det gick ju jätte bra! Smulan låg på filten och kollade på människorna som solade och badade, hon var hur nöjd som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar