torsdag 31 juli 2014

Min mormor hälsar och säger förlåt

Efter att Smulan föddes så hade jag två månaders paus då jag inte läste några böcker överhuvudtaget. Jag tror att det är ett personligt rekord so far.
Jag hade liksom lite annat för mig då när hon kom till världen.

Men nu har jag kommit igång igen, har läst bl.a. Peppe Öhmans "Vackra människor" och Jonas Jonassons "Analfabeten som kunde räkna". Båda böckerna var underhållande och helt okej faktiskt.

Mamma tipsade mig om Fredrik Backmans bok "Min mormor hälsar och säger förlåt".


Du milde, vilken bra bok!
Den kommer nog till min top 10! Jag är alldeles paff över hur bra någon kan skriva! 
Jag grät och skrattade om vartannat. 
Jag berättar inte desto mera om boken, läs den så får ni avgöra själva vad ni tyckte :)
Nu när jag läst boken så känner jag mig lite tom, hur skall följande bok vara lika intressant...

Fredrik Backman har tydligen skrivit en annan bok också, den borde jag säkert få tag på!

2 kommentarer:

  1. Den boken har jag på min"vill läsa"lista....men som bäst har jag satt mig själv i biblioteks förbud. Förbudet upphävs först när vi har flyttat:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske du kunde kringgå biblioteks förbudet om du lånade boken av min mor ;)

      Radera