onsdag 30 juli 2014

Vegan brownies

Blev tipsad om en bra blogg som heter " Chocochili" och där hittade jag med en gång ett recept som jag måste pröva. 



Eftersom jag inte hade alla ingredienser så blev min version lite annorlunda, men ack så god!
Så här bakade jag min version av browniesarna:

2 burkar med kidneybönor
18 färska dadlar
0,5 dl mandelmjölk
1,5 tsk vaniljsocker
1 dl kakaopulver
2 msk linfrön
0,5 dl bovetemjöl
1,5 tsk bakpulver
80 g mörk choklad (70%)
1 banan
Pekannötter

Skölj bönorna väl och mixade dem tillsammans med dadlarna, mandelmjölken och vaniljsockret.
Tillsätt kakaopulver, linfrön, bovetemjöl, bakpulver och den mosade bananen. 
Rör i den hackade chokladen till sist.

Bred ut den till en jämn smet på bakplåtspapper i en liten form och grädda i ca. 30 min. i 175 grader.



Jag satt lite pekannötter på ytan före jag gräddade browniesarna för att jag tycker så om den knäckiga smaken.

Smakar prima med lite glass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar